top of page
blog.jpeg
  • תמונת הסופר/תAyelet Rosenfeld

הג'ינג'ר – כוכב המטבח המחמם!


שורש ג׳ינג׳ר

כשנסעתי לטיול מלכת המדבר בלפלנד, למרות שהמסע נערך בחודשי הקיץ שם, היה קר (ולפעמים מאוד מאוד קר). הגענו הרי לקו רוחב 70, שזה אומר ממש ממש צפון כדור הארץ, ולכן חלק מהצידה לדרך שלקחתי איתי היה שורש ג'ינג'ר, כדי שיחמם ויחזק אותנו.


.  איילת עומדת בג׳יפ, הדלת של הג׳יפ פתוחה. על הדלת דגל ישראל

יש המון המון סיבות למה כדאי להכניס ג'ינג'ר (שנקרא גם זנגוויל) ליומיום. אני קוראת לו ביוטי פוד, כי הוא אחד מהמאכלים החשובים בכדי להראות טוב ולהרגיש טוב.

מאז ומתמיד לאורך כל ההסטוריה נחשב הג'ינג'ר לצמח מרפא מבוקש ביותר. שורש הזנגוויל הוא הארומטי וחריף, והוא מקור ייחודי לחומרים פעילים רבי עוצמה.

הג'ינג'ר מכיל שמנים נדיפים חיוניים, הידועים בשם הכללי ג'ינג'רול, והם אלו שנותנים לגוף ערך גבוה. הג'ינג'ר ממריץ את זרימת הדם ומתוך כך מחמם. עוזר לחילוף החומרים שלנו ובכך עוזר לירידה במשקל, עוזר לגוף לסלק פסולת ובכך עוזר לעיכול תקין, לספיגה יעילה של כל הויטמינים והמינרלים מהמזון, לחיזוק מערכת החיסון וחיזוק הגוף מפני וירוסים חיידקים ומחלות.

נשים בהריון – הג'ינג'ר יכול לעזור לכן עם בחילות הבוקר! אני אוהבת את הטעם שלו, ובמסע כמעט כל הצוות שלי אהב את הג'ינג'ר שהבאתי, מלבד אלונה היפה שאמרה שיש לו טעם של סבון לטעמי הוא מעולה ואני מוצאת את עצמי מנשנשת ממנו לא מעט.

איך לבחור ואיך לאחסן?

ג'ינג'ר טרי הוא הצורה המועדפת לצרוך אותו – הן מבחינת הטעם והן מבחינת רמות הג'ינג'רול (החומר הפעיל שנמצא בתוכו) ורכיבים נוספים שהוא מכיל. כשקונים שורש ג'ינג'ר יש לוודא שהוא קשה, חלק ונקי מעובש. ניתן למצוא אותו גם באבקה, בגבישים, כבוש או מסוכר.

הג'ינג'ר הגבישי מגיע בשתי צורות – מסוכר מאוד ומסוכר פחות. תמיד ממליצה לקנות את זה שמכיל פחות סוכר. פשוט בקשו מהמוכר דל סוכר. ג'ינג'ר טרי יכול להחזיק כשלושה שבועות בקירור, ועד שישה חודשים במקפיא, כל עוד לא הוסרה קליפתו. אני משאירה אותו בחוץ על השיש. כשהוא מחוץ למקרר הוא מתייבש לאט לאט אבל אני משתמשת בו עוד לפני שהוא מספיק להתייבש. אבקת ג'ינג'ר מיובש ניתן לאחסן בצנצנת זכוכית סגורה היטב, במקום קריר, חשוך ויבש. במקרר, האבקה תשמור על טריותה במשך כשנה. בג'ינג'ר הכבוש בד"כ משתמשים במאכלים מהמזרח הרחוק כמו סושי. חשוב לשים לב – יש ג'ינג'ר כבוש בצבע ורדרד, זה אומר שהוסף לג'ינג'ר צבע מאכל אדום. אם אתם אוהבים את טעם הג'ינג'ר הכבוש יחד עם הסושי, בחרו בזה ללא הצבע האדום.

טיפים לשימוש בג'ינג'ר

לשימוש בבישול, יש להסיר את הקליפה בסכין חדה. ניתן לפרוס את הג'ינג'ר, לכתוש אותו, לגרר או לקצוץ. הטעם שהוא מוסיף למנה תלוי בזמן ההוספה שלו בעת הבישול. אם מוסיפים אותו בתחילת הבישול, הוא יעניק טעם עדין, בעוד שכשמוסיפים אותו לקראת הסוף, טעמו החזק, החריף, יורגש יותר. כיון שריכוז החומרים הפעילים בג'ינג'ר מאד גבוה, מספיקות כמויות קטנות ממנו בכדי ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים. לכאב גרון – אכלו מהג'ינג'ר הגבישי, זה שדל סוכר, ותנו לחומר הפעיל לשרוף ולעשות את שלו. תה ג'ינג'ר הוא גם מצויין – הרתיחו פרוסת ג"ינג'ר עם מים, יחד עם מקל קינמון, ובשלו אחרי הרתיחה עוד 2-3 דקות. ניתן להמתיק עם דבש אם רוצים.

האם יש לכם מתכונים טעימים עם ג'ינג'ר? אשמח שתספרו לי כאן למטה.

באהבה איילת

18 צפיות

Comments


bottom of page